RAZITEAM novinky

FLEXCAR Professional
FLEXCAR Professional

Jednotka FLEXCAR Professional je legální přestavba schválená Ministerstvem Dopravy ČR pro provoz na pozemních komunikacích a zapisuje se do Technického průkazu vozidla jako alternativní palivo Ethanol E85.

Jednotka je vyvinuta a vyráběna v Německu a prošla testy akreditované zkušebny Dekra Automobil a.s. zaručující bezproblémový start při teplotách pod bodem mrazu, automatické rozpoznání paliva, nezapisování chyb v palubním systému vozidla a testem elektromagnetické kompatibility.

Přestavbu automobilu lze realizovat u vozidel s benzínovými motory s nepřímým vstřikováním. Po nainstalování jednotky lze jezdit na čistý Ethanol E85, benzín anebo směs těchto paliv, která se tankuje do původní benzínové nádrže.
DIESELGAS
DIESELGAS – nafta/lpg (mixování paliv)

Jedná se o skvělý fungující systém přidávání plynu do spalované směsi dieselovými motory všech kategorií a úrovní vyspělosti.

Popis přestavby na DIESELGAS

Po osazení reduktoru, dvou vstřikovačů do sání a řídící jednotky je na výfukovém potrubí za turbem osazeno EGT čidlo. Z tohoto je patrno, že se nejedná o žádný zásah do motoru vozidla ani do jeho příslušenství.

Poměr obou paliv (LPG/NAFTA) je zhruba 20:80, proto nemusí být zásobník plynu příliš velký.

Popis funkce zařízení

LPG nebo CNG je v optimálním množství vstřikováno jako plyn do sacího potrubí dieselového motoru. Vstřikování plynu je řízeno speciální řídící jednotkou, která ovládá dva vstřikovače plynu. Plyn je vháněn (podle konstrukce motoru) za váhu vzduchu na sací stranu turba (pokud je v motoru instalováno). Dávka plynu je řízena ECU plynu, a to podle zatížení a jízdních režimů motoru. Výchozími veličinami jsou otáčky motoru v kombinaci s hodnotami, které lze z daného motoru snadno získat. Jsou to např. tlak sacího potrubí (přeplňovaný motoru) nebo údaj o množství nasávaného vzduchu z "váhy vzduchu" (MAF senzor) o poloze plynového pedálu. Na základě těchto informací řídící jednotka plynu dávkuje v různých provozních režimech odlišné množství LPG/CNG, které přidává do vzduchu nasávaného motorem.

Směs plynu, vzduchu a nafty se vznítí při počátku vstřiku dávky nafty do spalovacího prostoru. LPG/CNG obsažené ve směsi podstatně mění vlastnosti spalované dávky a působí jako katalyzátor hoření. Umožňuje snadnější zapálení nafty, a také podpoří dokonalejší prohoření směsi. Dalším kladem je snížení emisí až o 70 % a také shoření pevných částic. Mimo to dochází k výraznému nárůstu účinného tlaku ve válcích motoru a tudíž ke zvýšení točivého momentu a výkonu motoru. Výkon se může zvýšit až o 30 %. Proto je taky reálná úspora na PHM při provozu takto upraveného motoru v rozmezí 10 – 30 % (při stejné hmotnosti vozidla a rychlosti.) Protože plyn působí jako katalyzátor, dá se říct, že se jedná o jakýsi plynový „chiptuning“, jehož výsledkem je nižší spotřeba a větší tah motoru. Mimoto systém SOLARIS DIESELGAS emuluje signál snímače tlaku v railu (u motorů common rail) tak zásadně, že řídící jednotka motoru sníží velikost dávky vstřiku nafty při chodu motoru na mix nafta/LPG.

V praxi je ověřeno, že čím větší a výkonnější motor, tím větší % úspory. Malé motory, které jsou v dodávkách, fungují také výborně, úspora se u nich pohybuje okolo 10 %. Nárůst výkonu je ale i u těchto motorů velmi výrazný. U kamionů je běžná úspora 25 %, nehledě na celkový finanční objem úspory při spotřebě, která se u tahačů pohybuje okolo 25 - 35L nafty/100 km.

Kit SOLARIS DIESEL, určený pro přestavbu, je plně homologován a používá vyzkoušené komponenty, jako je reduktor ARTIC od italské firmy TOMASETTO a plynové vstřikovače HANA 2000, ev. HANA 2100, které patří mezi absolutní špičku ve své kategorii. Systém je možné kdykoli přepnout, takže motor běží pouze na naftu a v tomto režimu je vše jako před přestavbou - tedy vozidlo "nemá ani tušení o tom, že někdy fungovalo na plyn". Stisknutím tlačítka je možné přidávání plynu opět aktivovat. Pracovní režim, jakož i hladina plynu, jsou indikovány na přepínači v kabině řidiče. Přepínač má i akustickou signalizaci.

V současné době je možné přestavět jakékoli vozidlo s dieselovým motorem na tzv. individuální přestavbu, kdy je k legalizaci (zápisu pohonu do TP) vyžadována STK a emisní test.

LOVATO
LOVATO EASY FAST Direct Injection

Vstřikování je určeno pro automobily s přímým vstřikováním paliva FSi, TFSI, GDi aj.

Systém dopravuje palivo do každého válce zvlášť. Dávkování řídí benzínová řídící jednotka. Jednotka LPG odčítá údaje o množství vstřikovaného paliva z benzinové jednotky. Její software je naprogramován tak, aby nedošlo k poškození benzínových vstřikovačů ani benzínové řídící jednotky. Je proto nutné, aby se při jízdě na LPG částečně přivstřikoval i benzin. Komunikuje s benzínovou řídící jednotkou přes OBD konektor a směs koriguje pomocí korektorů.

LOVATO EASY FAST Direct Injection plní emisní normy EURO V. Při jeho použití je spotřeba i výkon motoru při provozu na LPG srovnatelná s benzínovým režimem. Ve prospěch tohoto systému hovoří i příznivá cena, za kterou lze přestavbu pořídit.

Potřebujete pomoc?

Zdarma zapůjčení vozu.

Po dobu přestavby vašeho automobilu na pohon LPG můžete používat naše náhradní vozidlo zdarma. Při ostatních opravách je cena za půjčení náhradního vozidla 200 Kč / den.

Zdarma
zapůjčení vozu
volejte: +420 774 968 288

Přestavby vozidel na splátky!

Přestavby, tuningy i opravy motorových vozidel lze realizovat přes splátkový systém ESSOX

Doporučujeme:

Gasinsight, vše pro přestavby na LPG, CNG a Diesel Gas


Blog nejen o přestavbách